Opis szkolenia
PRZYWÓDZTWO TO BUDOWANIE ORGANIZACJI I CIĄGŁY ROZWÓJ LUDZI
Rozwój własny lidera ma znaczenie dla rozwoju organizacji, a dyscyplina, dobre nawyki i właściwe ujęcie rzeczy nie przychodzą same z siebie.
Od lat jako liderzy zmagamy się z trudnością w łączeniu ludzi wokół idei organizacji oraz mierzymy się z problemem poczucia odpowiedzialności, motywacji i zaangażowania pracowników. W obecnej rzeczywistości biznesowej coraz więcej liderów decyduje się na rozwój biznesu wykorzystując klasyczne i zwinne techniki projektowe w połączeniu z zarządzaniem w oparciu o kulturę organizacji. Jednak ze względu na wymagającą dużej odporności psychicznej sytuację polityczno-gospodarczą, ogromną dynamikę zmian, różnice międzypokoleniowe na rynku pracy oraz przewartościowanie roli lidera, zarządzanie organizacją poprzez efektywną realizację projektów i budowanie jedności zespołu stało się jeszcze trudniejsze niż kiedykolwiek.
OBECNIE LIDER DLA NOWEGO POKOLENIA MUSI STAĆ SIĘ NIE TYLKO PROJECT MANAGEREM, ALERÓWNIEŻ PRZYWÓDCĄ, KTÓRY ROZWIJA ZESPÓŁ.
W związku z tym umiejętność efektywnego zarządzania projektami i komunikacją w projekcie oraz przewodzenie ludziom są jednymi z kluczowych kompetencji współczesnych liderów. Kolejnym aspektem, z którym mierzą się liderzy to zarządzanie ekspertami poprzez coaching. czyli zadawanie pytań.
Słabości nie można przezwyciężyć, ale można odebrać im znaczenie i budować na zaletach. A jedynym z najbardziej efektywnych sposobów zarządzania gwarantującym firmie mocną pozycję na rynku i długoterminowy sukces jest zarządzanie przez przywództwo coachingowe, adaptacyjne techniki projektowe oraz w oparciu o misję, wizję, wartości i kulturę organizacji.
Wybitny lider to osoba, która:
- ma jasno określoną wizję tego, dokąd prowadzi swój zespół;
- jest świadoma swoich procesów wewnętrznych;
- bardzo dobrze panuje nad emocjami;
- zna wartości osobiste, cele oraz mechanizmy motywacyjne swoich pracowników i potrafi je sprawnie połączyć z celem nadrzędnym i wartościami swojej organizacji.
- jest osobą pewną w działaniu, która świetnie się komunikuje, pragnie “niemożliwego” i potrafi przekonać innych, że niemożliwe jest możliwe.
- jest dla ludzi wzorcem, modelem swojej roli, którą inni się inspirują.
„Komunikacja w zarządzaniu” ukierunkowana jest na rozwój przede wszystkim umiejętności miękkich, opartych na szeroko ujętej, wielokontekstowej komunikacji, pożądanej u każdego managera, bez względu na poziom zarządzania. Szkolenie rozwija także zdolności przewodzenia innym, konieczne do efektywnego rozwijania zespołów i osiągania ponadprzeciętnych rezultatów.