Największe zyski dla firm przynoszą Handlowcy, którzy wyprzedzają myślenie klienta zamiast badać jego potrzeby, czy sprzedawać w oparciu o relacje.

Od wielu lat jednym z najbardziej pożądanych i kluczowych zawodów w biznesie jest pozycja profesjonalnego Handlowca i Key Account Managera. To od poziomu obsługi, którą jako Sprzedawca czy Account Manager oferujesz, oraz jakości informacji, rozwiązań, które dostarczasz klientom, zależy, jak duże zyski generujesz dla siebie i swojej organizacji.
 
Kiedy nie ma konkurencji lub jest ona mała, sprzedajesz z dużą łatwością. Jednak w obecnych czasach, gdy rynek jest nasycony podobnymi produktami, a klienci są przytłoczeni informacjami, dobre relacje, które zbudowałeś do tej pory ze swoimi kontrahentami, mogą już nie wystarczyć, abyś osiągnął sukces w sprzedaży.
 
Trudno dziś więc o lojalnego klienta, dla którego jesteś jedynym dostawcą, a nie jednym z wielu – dwóch, trzech, czterech…

Jak więc przedstawić produkt, usługę, żeby klient podjął decyzję o zakupie już na spotkaniu i był przekonany, że to jest dobra decyzja? Jakie informacje o produkcie i usłudze mu przekazać, i w jaki sposób je podać, by były dla niego wartościowe i ciekawe? Tak, żeby klient z niecierpliwością oczekiwał kolejnych zakupów, rozwiązań i stał się moim lojalnym klientem?
 
Obecnie „Sukces w sprzedaży nie zależy od tych, których znasz. Ważne jest, kto chce poznać Ciebie.” (Dale Carnegie) i dlatego potrzebujesz stać się Sprzedawcą Wysokiej Klasy.
 
Musisz wiedzieć, co mówić, jak prezentować swój produkt czy ofertę, aby klient był przekonany, że czas, który poświęcił na rozmowę ze mną, jest dla niego cennym doświadczeniem i chce wracać po kolejne rozwiązania.

KOMUNIKACJA PRODUKTU

RÓŻNICE PRODUKTU

KOMUNIKACJA

KOMUNIKACJA DO KLIENTA

PREZENTACJA PRODUKTU

Co zyskujesz


Zespół handlowy, który komunikuje się na bardzo wysokim poziomie, ponieważ rozumie skomplikowane mechanizmy psychologiczne wpływu języka na procesy umysłowe.

Handlowców, którzy przestają używać trików czy sztuczek sprzedażowych, dzięki czemu stają się poważnym partnerem do rozmowy dla klienta.

Dobrze opracowaną, wpływową komunikację produktu opartą na wartościach.

Umiejętność przyjmowania cudzej perspektywy, która jest najpotężniejszą umiejętnością współczesnego sprzedawcy.

Efektywną strukturę prezentacji produktu, usługi firmy, która niweluje opór i łączy ludzi, i łączy ludzi wokół idei, a nie przekonuje ich „na siłę”.

Sprzedawców, którzy doskonale zarządzają sobą w czasie.

Etap 1

Komunikacja produktu


Zamiast wypytywać o potrzeby swojego klienta, zaczynasz go edukować i pokazywać mu nowe punkty widzenia.
 
Podczas pierwszego etapu szkoleń uczysz się, jak zaskakiwać swoich klientów wiedzą na temat ich działalności, jak przedstawiać swoje innowacyjne rozwiązania tak, aby pomóc klientowi np. w podjęciu kluczowych dla niego decyzji. Zdobywasz wiedzę i doświadczenie jak skuteczniej negocjować, bez znacznego obniżania ceny swojego produktu. Zamiast wypytywać o potrzeby swojego klienta, zaczynasz go edukować i pokazywać mu nowe punkty widzenia. Dzięki temu dostarczasz swojemu klientowi innowacyjne, nieznane dotychczas spojrzenie na jego działalność oraz narzędzia do rozwoju jego biznesu.

Etap 2

Różnice produktu


W drugim etapie nabywasz umiejętności, w jaki sposób możesz wyróżniać swój produkt na tle konkurencji w oparciu o mocne strony, zalety, wartości i dorobek swojej firmy.
 
Jak być zawsze dobrze przygotowanym i zaskakiwać klienta rozwiązaniami, których rynek jeszcze nie oferuje. Znasz dobrze branżę swojego klienta, jej problemy, dlatego dostarczasz klientowi rozwiązania, o których wcześniej nie pomyślał. Zaskakujesz, pokazując mu nowy punkt widzenia – nowe spojrzenie na jego firmę.

Etap 3

Komunikacja do klienta


W kolejnym etapie poszerzasz swoje umiejętności miękkie w zakresie komunikacji z klientami, żebyś przestał zasypywać ich niepotrzebnymi informacjami, a potrafił wyselekcjonować tylko te zdania, które są dla niego kluczowe.
 
Rozwijasz umiejętności prowadzenia rozmów biznesowych i negocjacji, które kreują nowe myślenie u klienta. Stawiasz hipotezy i omawiasz trendy w całej jego branży, zamiast pytać o problemy i potrzeby. W ten sposób wyprzedzasz myślenie klienta i jesteś w stanie zaskoczyć go rozwiązaniem, o którym do tej pory nie miał pojęcia. Z handlowca stajesz się partnerem, który może pomóc w sukcesie jego firmy.

ETAP 4

Prezentacja produktu


Prezentacja produktu to ostatnia część projektu.
 
Uczysz się jak prezentować swój produkt w odpowiedniej strukturze, aby niwelować opór i kontrowersje, oraz łączyć ludzi wokół swojej idei, czy usługi. Przedstawiasz swoje rozwiązania w naturalny i pewny sposób. Przestajesz przekonywać „na siłę” i docierasz do wszystkich, na których najbardziej Ci zależy, jednocześnie budując poczucie zrozumienia tego, co chcesz im przekazać. Dzięki dobrej prezentacji produktu i firmy jesteś po prostu lepiej rozumiany i częściej wybierany przez klientów ze swojej grupy docelowej.