„Gdyby trzeba było podzielić firmę, to oddałbym majątek, halę produkcyjną i wyposażenie, a sobie zatrzymałbym markę – i tak wyszedłbym na tym o wiele lepiej.” John Stuart
Możliwe, że obserwowałeś wiele znanych marek w świecie. Być może czasami zadawałeś sobie pytanie: Jak inne firmy to robią, że stają się najbardziej rozpoznawane i pożądane na rynku? Co jest kluczem do takiego sukcesu?
Pożądana marka to nie tylko funkcjonalny i dobrze zaprojektowany produkt lub usługa, to cała idea, filozofia mojej firmy, która przejawia się w każdym aspekcie jej działalności. To również doskonała komunikacja mojego produktu z klientami, ze światem oraz kultura marki, którą współtworzę.
Jeśli marzysz o tym, żeby przestać być „tylko firmą”, a stać się „kultową marką” i stworzyć społeczność swoich wiernych fanów, to proces „Budowanie Pożądanej Marki” może być pierwszym krokiem do rozwinięcia pomysłu, który nosisz w sercu i zrobienia tego na dużo większą skalę.
Wyrazista tożsamość marki wyróżnia ją na tle konkurencji. Dobrze dopracowana komunikacja ze światem i z klientami sprawia, że trafiasz do tej grupy odbiorców, na których najbardziej Ci zależy, a spójna kultura marki, którą żyją wszyscy współpracownicy i do której dołączają kolejni klienci, pozwala Ci kreować rynek, a nie tylko za nim podążać. Firma, która zaskakuje klienta swoimi rozwiązaniami i tworzy wokół siebie pewną kulturę użytkowników, w naturalny sposób pomnaża swoje zyski.
WYRAZISTA TOŻSAMOŚĆ
KOMUNIKACJA Z KLIENTEM
KOMUNIKACJA ZE ŚWIATEM
KULTURA MARKI
Wizję, Misję i Wartości
Wizję, Misję i Wartości firmowe, wyłonione z historii założycieli, które stają się podstawą tożsamości marki, definiują jej „słuszną sprawę”, do której została powołana, i kierunkują jej dalszy rozwój na rynku.
Kodeks etyczny
Kodeks etyczny oraz wpływowe i ponadczasowe symbole marki, takie jak logo czy hasło, które wspierają nadrzędny cel oraz misję przedsiębiorstwa.
Doskonale skomunikowaną markę
Doskonale skomunikowaną markę z rynkiem. Dobrą i spójną komunikację marki, która napędza biznes, zwiększa sprzedaż i budzi większe zaufanie u klienta.
Klientów, którzy dołączają do idei
Klientów, którzy dołączają do idei marki, decydują się na długoterminową współpracę i wybierają szerszą gamę świadczonych przez nią usług.
Dobrze określone cele
Dobrze określone cele, które znacznie przyspieszają rozwój marki i jej ekspansję na rynku, fokusują wszystkie działania firmy i selekcjonują odpowiednich klientów z grupy docelowej.
Perfekcyjnie przygotowaną markę
Markę perfekcyjnie przygotowaną do dalszych działań marketingowych i skalowania biznesu.
Etap 1
Wyrazista tożsamość marki to odkrywanie swojego wyjątkowego, własnego „celu dobrego wpływu”.
Wyrazista tożsamość marki to odkrywanie swojego wyjątkowego, własnego „celu dobrego wpływu” – czyli dokąd zmierzam razem ze swoją organizacją i gdzie chcę się znaleźć. Poznajesz istotę własnego, niepowtarzalnego ja, aby odkryć swoje „dlaczego”, swoją ideę, którą propagujesz w świecie poprzez swoje produkty czy usługi.
Podczas pierwszego etapu odkrywamy „cel dobrego wpływu”, wspólnie tworzymy nową identyfikację wizualną marki lub konsultujemy, udoskonalamy dotychczasową, budujemy atrakcyjne symbole marki: logotyp i hasło, które zapadają na długo w pamięci klientów, projektujemy doświadczenie klienta, a także wyłaniamy najważniejsze wartości, które reprezentujesz, czyli to, wokół czego Marka skupia swoich użytkowników.
Etap 2
Ogromny wpływ na to, czy moja marka staje się pożądana i odnosi sukces, ma sposób, w jaki się komunikuję ze swoimi klientami.
Klienci dziś rzadko kupują to, CO i JAK robisz, a częściej DLACZEGO to robisz. Drugi etap w „Budowaniu Pożądanej Marki” to czas, gdy wspólnie tworzymy cały system komunikacji, która silnie łączy moich klientów z ideą, którą promuję. Komunikację, która wyselekcjonuje odpowiednią grupę odbiorców, do której najbardziej chcesz dotrzeć. Klienci, którzy podzielają moje firmowe „Dlaczego”, dołączają do mnie i stają się moimi lojalnymi klientami.
Etap 3
To, co również wyróżnia najbardziej pożądane marki na świecie, to ich świadome działanie na rzecz polepszenia ogólnego doświadczenia życia ludzi na całym świecie.
Najbardziej znane marki skupiają się na tym, w jaki sposób mogą budować lepszy świat. Aby wyróżnić swoją markę na rynku, w trzecim etapie projektu tworzysz własną komunikację marki, jej symboli, produktów i usług w szerszym kontekście. W ten sposób rozwijasz dookreśloną, wyrazistą tożsamość swojej marki i kulturę organizacji w społeczeństwie oraz w całym świecie. To wszystko sprawia, że z większą łatwością wyznaczasz nowe kierunki na rynku i stajesz się wzorem do naśladowania.
ETAP 4
Pożądana marka to nie tylko produkt, to także kultura całej mojej organizacji.
Jest to filozofia, wedle której funkcjonuje cała moja firma zarówno wewnątrz, jak i w relacjach z klientami czy światem. W ostatnim etapie szkolenia tworzysz spójną kulturę swojej firmy, marki oraz kulturę produktu, która również znacząco wpływa na większe zaangażowanie współpracowników i zmniejsza ich rotację. Dzięki temu zwiększasz znaczenie swojej firmy na tle konkurencji i w naturalny sposób pomnażasz swoje zyski.