Budowanie marki osobistej

Jak wskazują badania, co trzeci klient podaje, że obecność CEO danej organizacji w social mediach zwiększa jego wiarygodność oraz wizerunek. Co 5 kandydat z pokolenia Y jest zainteresowany aplikowaniem do danej organizacji, jeśli widzi aktywnego Prezesa.

Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą

Jak wskazują badania, co trzeci klient podaje, że obecność CEO danej organizacji w social mediach zwiększa jego wiarygodność oraz wizerunek. Co 5 kandydat z pokolenia Y jest zainteresowany aplikowaniem do danej organizacji, jeśli widzi aktywnego Prezesa. Kandydaci sprawdzają profil CEO na LinkedIn, aby poznać możliwości rozwoju w firmie. 81% użytkowników social media uważa, że CEO obecny w social mediach jest lepiej przygotowany do prowadzenia firmy. To tylko niektóre wyniki, które udowadniają, że zaangażowanie, za pośrednictwem mediów społecznościowych, najważniejszych osób w firmie, w dużym stopniu wpływa na funkcjonowanie i rozwój firmy. Komunikowanie się, a co za tym idzie budowanie wizerunku, szefów staje się niezbędne. To obok wzrastającego na znaczeniu employee advocacy, ważne działanie, którego nie można zignorować. W tym właśnie celu wyodrębniła się osobna specjalizacja personal brandingu – boss branding. 

Boss branding

Boss branding jest szczególnym rodzajem budowania marki osobistej. Dotyczy on w największej mierze kadry C-Level, która charakteryzuje się szczególnymi aspektami. Działania kadry wyższego szczebla obejmują takie obszary jak:

  • Employer branding
  • Rekrutacja talentów 
  • Rozwój i inspiracja 
  • Social selling
  • Komunikacja z pracownikami
  • Networking branżowy 

Personal branding, a zyski firmy

Należy zaznaczyć, że po stronie C-Level, poza budowaniem własnej marki, która ma przełożyć się na zyski wizerunkowe, jest również dbałość o rozwój firmy. Dziś użytkownikom nie zależy na oglądania profesjonalnego loga firmy, a bardziej jej „twarze”. Dlatego bossbranding i jego mechanizmy należy wyszczególnić. Warto skupić się na komunikacji za pośrednictwem najpopularniejszego obecnie serwisu społecznościowego, przeznaczonego z założenia dla kadry C-Level – LinkedIn.

Jak budować markę osobistą w social mediach?

Kadra C-Level za pośrednictwem LinkedIna otrzymuje szansę na prowadzenie networkingu i budowania marki osobistej. Z jednej strony – zwłaszcza w czasie pandemii – to duży przywilej i ułatwienie, z drugiej odpowiedzialność za tworzenie właściwego contentu. Analizy potwierdzają, że Prezesi stopniowo przekonują się do tego rodzaju komunikacji. Jednym z powodów działań zmierzających do budowania marki osobistej jest wcześniej wspomniana pandemia, która uświadomiła, że sieć powinna być dla kadry C-Level doskonałym uzupełnieniem ich aktywności. 

Budowanie biznesowego wizerunku

W rozmowach kadra C-Level podkreśla się fakt, że profesjonalna komunikacja i budowanie biznesowego wizerunku staje się dobrym sposobem na udowodnienie, że szef firmy nie załatwia spraw wyłącznie w swoim biurze. To osoba z doświadczeniem, swoimi nawykami, historią, ale przede wszystkim zainteresowaniami i własnym zdaniem na tematy ogólne (tutaj warto wspomnieć o idei T-Shaped Person – osoba wyspecjalizowana w określonym obszarze, z dużą wiedzą ogólną). 

5 zasad personal branding na LinkedIn

Dlatego warto przekazać wstępną receptę na profesjonalną komunikację za pośrednictwem LinkedIna. W tym kontekście proponuje się skorzystać z kilku ustalonych zasad:

  1. „Szczypta soli”. Zawrzyj w poście element aktywizujący, który przyciągnie użytkownika i zmusi go do odpowiedzi. Call to action to próba rozpoczęcia interakcji – potrzebny jest element, który zostanie zapamiętany. Często powinien być kontrowersyjny.
  2. Naturalne relacje. Skracaj dystans w relacji, ale zachowaj elementarną kulturę i zasady biznesowego savoir vivre’u. Czy zrobisz biznes z osobą, która na początku traktuje Cię jak kolegę z podwórka?
  3. Dyskusja. Dyskutuj jak człowiek, a nie jak maszyna. Nie podbijaj sztucznie zasięgu posta. Porozmawiaj z użytkownikiem.
  4. 2-1-(1). Trzymaj się zasady: dwa posty merytoryczne, jeden post z ciekawostką i okazjonalnie post rozrywkowy.
  5. Czas publikacji. Nie ma idealnego czasu na publikację posta na LinkedInie. Można intuicyjnie określić największą aktywność użytkowników, dlatego testuj i analizuj!

Gdy zastosuje się powyższe zasady oraz wskazówki, boss zbuduje wiarygodny i naturalny profil biznesowy na LinkedInie. Social selling jest elementem, który dominuje w dzisiejszej komunikacji. Nie można w swoich działaniach wykorzystywać wszystkich informacji, które znajdziemy w poradnikach. Media społecznościowe to naturalność, relacyjność i wiarygodność. Te trzy wartości są potrzebne do prowadzenia skutecznej komunikacji biznesowej na LinkedInie.

Jak dbać o swoją markę osobistą?

Jak można zauważyć zasady boss brandingu, które proponuje autor, związane są z faktem, że budowanie marki osobistej kadry C-Level musi być pozbawione wszelkich elementów automatyzacji i schematów, których zadaniem jest wyłącznie budowanie zasięgów, za pośrednictwem dużej liczby polubień i komentarzy. Boss nie może sobie również pozwolić na tworzenie „drużyny”, która jest odpowiedzialna wyłącznie za zbudowanie popularności komunikatu. To nic innego jak wcześniej wspomniana automatyzacja, która w dłuższej perspektywie zostanie zauważona i w znacznym stopniu wpłynie na wizerunek. Naturalność i wiarygodność – to wartości, które pozwolą zbudować profesjonalną markę osobistą kadry C-Level. To jest właśnie boss branding!

Szukasz szkolenia dla siebie? Zobacz:

Szkolenie z budowania marki osobistej dla kadry zarządzającej

Bezpłatna konsultacja

Skontaktuj się z nami
lub wyślij wiadomość

Zadzwoń

Napisz

    * pole wymagane